Vårat undermedvetna

För nån vecka sedan satt Johnnie och jag i soffan och pratade om människors undermedvetna. Jag tycker att det är ett väldigt intressant ämne, då vårat undermedvetna samlar så mkt mer info än vi tror.
Vårat undermedvetna bär på info som vårat "vanliga" minne inte har. Vi vet/minns alltså egentligen mer än vi tror :)

Några dagar senare fick jag själv uppleva det. På jobbet var det nämligen en ko som var brunstig, men då jag bara endast fick hennes öronnr, kunde jag inte komma på vad det var för ko. Annars brukar jag oftast veta vilken ko det handlar om när jag ser numret.
Sen var det inte mer med det, förrän den natten. Jag drömde att jag förklarade för någon annan om vad 1064 är för en ko. Beskrev bland annat att hon var brun och hade stort juver, och i drömmen såg jag även henne.

När jag sen dagen efter åkte till jobbet kollade jag upp det, och det var rätt! Hur kunde jag veta vem hon var i sömnen men inte i vaket tillstånd? Jo, det fanns lagrat längre in, och plockades fram i drömmen.



Tycker även att det är intressant med drömmar. Att man kan tyda dom, och att dom kan ha budskap. Jag drömmer lite då och då, men på senaste tiden har det varit rätt lugnt. Tills i natt..
Drömde att det spökade, men bara runt mig. Mina vänner blev livrädda, men jag höll mig faktiskt lugn. Konstigt nog :) Saker flyttade sig, jag kände saker och hörde läten. vad kan den drömmen betyda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0