Nationaldagen

Är ledig idag då förstaskörden blev klar igår. Jobbade igår så att dom inte skulle behöva tänka på mjölkningen och praktikanten så mkt.
Det är skönt att vara lite ledig nu när det är riktigt fint väder, men jag är lite missnöjd med att jag inte hunnit med mer..

Började dagen med att klippa hela gräsmattan en sväng, då den snabbt vuxit upp efter senaste klippningen. Johnnie är lite allergisk, så jag sköter den delen av arbetet här hemma :)

Sen åkte Johnnie och jag till hans mamma för att hämta några grävskopor. Sen har jag pysslat här hemma genom att diska, tvätta och liknande, innan jag slutligen hamnade ute i trädgården på en filt. Härligt med lite värme!

Hade hoppats på att hinna rida lite, men som vanligt har jag för lite tid. Men egentligen gör det inte så mkt då hästarna inte fick ansträngas för mkt under 10 dagar efter vaccineringen.

Just nu lagar Johnnie mat och jag ska strax gå och hjälpa honom. Senare ikväll blir det troligen tennis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0