Ridning i solnedgången

Blev klar tidigt på jobbet idag och pga det fina vädret blev jag väldigt sugen på en ridtur. Red ju Bullen tidigare idag så nu var det Mirrans tur.

Eftersom hon kastar mkt med huvudet när man rider, valde jag att idag testa hackamore på henne. Hon verkar nämligen ha svårt för bett. Hon är otroligt känslig, så egentligen behövs nog inget bett.
Valde att rida barbacka också, bara för skojs skull. En riktig chansning alltså, eftersom var varken ridit henne barbacka eller med hackamore.



Hon var som vanligt väldigt framåt, men skötte sig ändå jättefint. Fick till och med kasta mig upp på henne utan att hon rörde en min! Hon lyssnade även bra på hackamoret, så det ska jag fortsätta rida med.

Det var en underbar ridtur i solnedgången, men myggorna hade jag gärna varit utan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0