Djuren därhemma :)

Var hem idag på förmiddagen för att släppa ut hästarna och mocka stallet. När jag lagt ut höet i hagen hörde jag att det var oroligt nere i lösdriften, så jag kilade dit för att kolla vad som var fel. Precis som jag misstänkte hade en kalv rymt och skuttade glatt omkring uppe på foderbordet, till sin mors stora förtvivlan.
När den fick syn på mig försvann den som ett streck och jag fick jaga den lite innan jag fick tag i ett bakben och kunde knuffa in den till den oroliga modern.
Lugnet infann sig på nytt och då passade jag på att fota djuren lite :)







Och så en bild på lilla Ferdinand, som nu börjar bli stor! Men han är lika snäll ändå, därav namnet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0