Quinta

Idag red jag en häst som heter Quinta(tror det stavades så). Vi fick själva välja vilken häst vi ville ha, och jag tyckte att hon verkade spännande. Visste inte alls hur hon var att rida, men jag gillar ju utmaningar :)



Hon var väldigt speciell, och det krävdes mkt tålamod. Hon var väldigt vinglig och kastade ständigt med huvudet. Och galoppfattningar var inte alls hennes grej.. Min travhäst gör bättre fattningar än hon! Men hon är rätt ung, så hon har framtiden framför sig!
Emellanåt gick hon jättefint, men mestadels var det bara kaos.. Hit och dit, tvärnitar, kast med huvudet.. Men hon var ändå rolig, för man fick verkligen jobba!

Efter ridlektionen kom 2 personer, oberoende av varandra, fram och berömde mig för min ridning och mitt tålamod med Quinta. Kul att höra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0