Ridning i vårsolen

Idag åkte jag hem till mamma och pappa för att rida Mirran och Tara. Har inte kunnat rida på länge nu då väglaget varit för dåligt, men nu har det äntligen töat tillräckligt! Det var jätteskönt att rida på riktiga(men ack så leriga) grusvägar igen, och inte bara en massa snö och is.

Mirran var som vanligt het och ville öka hela tiden, men efter ett tag började hon lugna sig. Eftersom Mirran är väldigt otränad och inte kan så mkt satsade jag på att träna konditionen och lite lättare övningar.




Tara skötte sig jättebra idag! Vanligtvis brukar hon alltid försöka vända hemåt när man rider ut ensam med henne, men idag var hon väldigt lätt att jobba med. Kanske saknade hon matte och ridningen :)
Gjorde samma övningar med henne som jag gjorde med Mirran, med ungefär samma resultat. Skillnaden är bara att Tara är lugnare i temperamentet och mer utbildad. Känner dessutom Tara mer, och vet hur jag ska hantera henne.


Är nöjd med helheten, men det finns OTROLIGT mkt kvar att göra med dessa två tjocka, otränade damer :)

Imorgon ska Bullen få jobba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0