Dum kviga..

Idag fick jag ett riktigt träningspass på jobbet. En kviga och en ko kalvade ute på betet igår, och idag skulle vi ta hem dom. Dock gick det inte så smidigt som vi hoppats..
Kon fick vi på direkt, men kvigan vägrade. En hel del spring, många svordomar och ett trasigt stängsel senare var hon iaf på djurkärran.

Chefen berättade sen att den kvigan var svårast att lasta när dom skulle ut på betet, så hon har alltså inte blivit snällare..

Här är en bild på henne när hon höll på att kalva igårkväll:


Var iaf rätt mör i kroppen efter den knepiga lastningen. Trodde att jag var rätt vältränad, men i och för sig tränar jag sällan intervall. Kanske nåt jag borde börja träna? Så att jag är extra bra tränad när djuren kanske springer genom stängslet eller liknande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0