Ny kalv

Pappa ringde idag när jag satt och harvade. Min lilla kossa som jag tog hem för ca ett halvår sen har kalvat :) Imorgon ska jag åka dit och kolla på den lilla rackaren!

Pappa sa att det var en riktig liten tjockis, och uppskattade att den väger ca 50kg. En normalstor kalv brukar väga ca 30-40kg. Hon har gått över tiden 2 veckor, så det är nog därför det blev en sån bamsekalv. Ska bli jättekul att se den!

Pappa var så glad, för både ko och kalv mådde bra och hade skött sig jättefint. Då påpekade jag att jag faktiskt inte köper galna djur, bara snälla och lugna! En del kor kan nämligen vara riktigt griniga och till och med anfalla om man kommer för nära kalven.
Det roliga är att mina djur som jag köpt/fått från jobbet är några av dom snällaste i hela ladugården. Bra köp alltså :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0