Dubbla ridlektioner

Har precis kommit hem från dagens ridlektion. Idag red jag två lektioner efter varann då jag hade en lektion att rida igen. Missade ju en lektion då jag och Johnnie var utomlands.

Vi skulle egentligen hoppa, men det blev dressyr istället. Förut tyckte jag att dressyr var tråkigt, men ju mer jag lär mig desto roligare blir det!

Red Mira idag, på båda lektionerna. Gillar egentligen inte henne så vi inte samarbetar speciellt bra, men det var bara att gilla läget.
Hur det gick? SUPERBRA! jag är för en gångs skull jättenöjd! Det var riktigt bra att rida 2 lektioner på samma häst, för första lektionen var hon stel, slö och ovillig, men till andra lektionen kom hon igång ordentligt. Mjuk, framåt och samarbetsvillig!



Vi jobbade mest med arbete på böjt spår, tempoväxlingar och galopp i rätt form. Vi har inte jobbat så mkt med galopp förut, så det var väldigt lärorikt, och jobbigt! Är helt slut i alla muskler jag äger och har! Så det märks att jag jobbat ordentligt.

Pratade med tjejen vi hade som ridlärare idag(vikarie) om ev. privatlektioner i sommar. Gillade verkligen hennes sätt att förklara och lära ut. Får se hur det blir med den saken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0