Svårfångad..

Ursäkta den dåliga uppdateringen, men jag har haft fullt upp! Dock med saker som inte är speciellt intressanta, så det finns inget att berätta här..

Kan däremot berätta att Bullen inte har varit speciellt poppis hos mig idag. Som många av er kanske märkt så blåser det väldigt mkt idag, iaf här. Och som alla hästmänniskor vet blir hästar väldigt knasiga när det blåser, vilket gjorde att jag bestämde mig för att rida Bullen istället för Mirran idag.
Mirran är het ändå, och hon blir knappast lättare att hantera när det blåser kraftigt!

Aja, skulle fånga Bullen, men han sprang undan. Han gör det ibland, bara för att retas. Normalt ger han sig efter ca 5 minuter, men idag jagade jag honom i en timme! Man får ju inte ge sig heller..
Var inte glad när jag lyckades fånga honom, och klappade till honom på mulen. Han såg riktigt skamsen ut.. och så svettig som han var har han nog inte varit sen han slutade på travet!  

Hade egentligen tänkt rida barbacka en tur, men som straff fick han jobba på dressyren. Vilket inte heller gick så bra..



Puckohäst..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0