Stannad av polis

Idag när jag var påväg till jobbet tidigt på morgonen blev jag stoppad av polisen :)

Såg att den bil körde upp väldigt nära bakom, vilket jag hatar, så jag styrde ut i väggrenen för att släppa om bilen. Då bromsade bilen in och la sig en bit bakom innan blåljusen plötsligt åkte på.

Trodde att det var en taxi först när den lagt sig bakom, men hade haft misstankar om att det kanske var en polisbil. Därför körde jag lugnt och fint vilket dom iaf inte kunde klaga på.
Poliserna(två unga kvinnor) kom fram och ville se körkort och låta mig blåsa. Hon som kört ursäktade sig för att hon legat så nära bakom, men dom såg inte reg. numret. Vi pratade glatt på och dom var jättetrevliga. De var så ont om folk ute på vägarna, vilket var anledningen till att dom stannat mig. Hade väl tråkigt :)

Jag har inget alls emot poliser, men har en väldig respekt för dom. Men alla poliser jag träffat har varit jättetrevliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0