Reflexer

Det blir allt mörkare ute och därmed syns man sämre när man rör sig på vägar och liknande. Använd reflexer!

Blir alltid lika irriterad när man hastigt måste väja undan från fotgängare som är svartklädda och utan reflexer. Hur svårt är det att ta på sig nån form av reflex när man ska ut och gå, springa eller liknande!?

Nog för att ungdomar kan skippa/glömma reflexerna, men vuxna? Dom vet mycket väl hur svårt det är att se folk på vägen när det är mörkt! Idioter..

Själv använder jag alltid reflexer när jag ska ut och gå/jogga eller rida på vägarna. Kan ta på mig reflexvästen även om det är ljust ute, anser att det är bättre att ta på sig den en gång för mycket än tvärtom..


När jag rider under dom mörkare månaderna brukar jag inte slösa med reflexerna. Ridtäcke, benreflexer, band på hjälmen, vantar och väst. Planerar även inköp av ännu mer reflexer.. :)

Tänk på säkerheten. För allas skull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0