Fullt upp!

Idag har jag verkligen varit på topp!

Har ridit 2 ponnyer och longerat en. Sen hjälpte jag mamma och pappa med några baggar som skulle flyttas. Efter det tog jag en kniv och hink för att slå 2 flugor i en smäll. Korna gillar nämligen äpplen och vi hade en hel del fallfrukt hemma under äppelträdet.

Korna blev överlyckliga, och jag passade på att gå en sväng och kolla att allt var ok med dom. Sen gick jag över till nästa hage där mina ungdjur går. Dom var på bushumör så vi sprang omkring och larvade oss ett tag.

Äpplen är mums för små rödkullor :) Dom ser så härliga ut när dom står och smaskar!


Ena tjuren:


Sen åkte jag hem till mig och Johnnie där jag satte igång att elda direkt. Passade på att ta in ved innan det blivit för mörkt ute. Gjorde samtidigt av med lite extra energi genom att springa fram och tillbaka med skottkärran..

Gav även utefåglarna deras första mål mat för i höst. Dom måste ju hinna äta sig tjocka innan kylan kommer!

Johnnie ringde nyss och berättade att han blir sen hem, så jag får äta själv. Sen ska jag röja upp lite här inne.

Vilken bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0