Gymnastikhoppning

Idag har jag och Bullen varit på gymnastikhoppning för första gången!

Bullen kändes trög och okoncentrerad först, men tog sig över både bommar och småhinder helt okej. Dom små hinderna tyckte han dock var löjliga och brydde sig inte så mycket. Tog sig bara över dom lite slött.

Våra 2 tränare sa att hinderna var för små för honom, vilket var helt sant. Bra att dom förstod de, så att man inte blev tvingad att nöta på småhinder i onödan.



Vi hoppade sen lite högre hinder och då skärpte Bullen till sig och hoppade bättre än jag hoppats på. Han vägrade inte en enda gång utan bjöd rätt bra på hindren. Och ja tror aldrig att det varit så lätt att följa honom i sprången som idag. Så jag är jättenöjd!



Ritade en bild lite snabbt för att visa dom olika övningarna.

1. Trava över bommar
2. Hoppa över litet kryss, sen 2. Studs.
3. Hoppa studs över 2 hinder, sen ett galoppsprång fram till ett lite högre hinder. ca 60 cm.
4. Trav över bommar som bilden visar.

Mot slutet började Bullen bli lite trött. Han är ju inte van vid sånt här än eftersom vi inte hoppar så ofta.

Han var lite svårlastad sen, men med lite hjälp klev han på. Han ville stanna med alla andra hästar :)

Mamma var med en stund och filmade, och förhoppningsvis ska jag kunna visa några av filmerna sen. Men det blir en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0