Lastträning med Bullen

Idag åkte jag till stallet för att lastträna Bullen, igen. Gjorde det nämligen igår med :)

Bullen är ju som ni säkert vet en före detta tävlingstravare som tröttnade på tävlandet. Det har medfört att han bland annat är lite svårfångad och svårlastad.
Nu på fredag ska jag ta med mig Bullen till ridskolan vilket kräver att han kliver på transporten. Så just nu försöker jag få honom att förstå att han inte behöver tävla och träna hårt inom trav längre. Nu ska vi bara ha kul tillsammans!

Han kommer säkert bli bättre ju mer han lastas, så jag är inte orolig. Sålänge han får åka på saker han gillar kommer han framöver fatta att transporten inte innebär travtävlingar.



Är otroligt glad över att jag köpte en transport med fronturlastning. Guld värt när man har svårlastade hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0