Bullen på ridskolan :)

Kom på att jag glömde berätta hur det gick förra fredagen när Bullen fick följa med till ridskolan!
Kan meddela att han skötte sig perfekt.
 
Lastning - Gick på utan problem
Första gången i ett ridhus - han kollade sig i speglarna, nosade på väggarna och var helt lugn.
Andra hästar - Jätteglad över att se andra hästar och var väldigt nyfiken.

Även igår fick han följa med, och när jag satte på honom transportskydden gick han från att vara tjurig till att bli jätteglad. Klev på transporten utan problem.
Ridningen gick bättre den här gången. Förra gången kunde han inte koncentrera sig riktigt, men igår gick han på tygeln mot slutet. Framsteg!



Hoppas verkligen att nån kan följa med och fota nån dag, så jag får lite fina bilder från ridningen. Nån fotointresserad som vill hänga med? Hojta till i såfall!

Bilden jag har i detta inlägg är ifrån idag då jag tog av honom regntäcket. Satte på honom det igårkväll eftersom han fortfarande var lite blöt när jag kom hem med honom.

Duschade honom efter lektionen eftersom han var svettig, och det gillade han! Han busade med vattenmunstycket och blötte ner mig ordentligt.. suck.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0