Lilla Gumman

Vi har en liten sjuk kalv på jobbet, oddsen är inte alls speciellt bra just nu. Som vanligt har jag förälskat mig i "fel" djur, blir nämligen alltid lite extra kär i dom svaga, sjuka och mer eller mindre dödsdömda.. Vilket ofta resulterar i sorg.

Chefen trodde hon höll på att dö idag, men jag gick dit och fick henne att stå upp. En alltför sjuk kalv har inte kraft att stå.  Sålänge det finns liv finns det hopp! Så hon har lite styrka kvar iaf, hoppas att de finns tillräckligt för att hon ska klara sig.



På eftermiddagen blev jag och chefen lite osams då vi hade olika uppfattningar om hur mycket mjölk sjuklingen ska ha. Blev riktigt förbannad då han inte tycktes lyssna på mig. Får väl se imorgon om debatten fortsätter eller inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0