Klövkurs

Hejsan alla läsare!
Har precis kommit hem från Köping, där jag varit på klövkurs. Nu har jag fått lära mig en hel del om sjukdomar och verkning av klövar, vilket är jättebra för den dagliga skötseln av korna. Att snabbt kunna se och bedömma ett problem är guld värt.

Kursen pågick i 2 dagar, och eftersom det var en bit hem sov jag kvar där. Min moster bor nämligen alldeles i närheten, och hon blev jätteglad när jag frågade om jag fick övernatta där. Vi ses bara en gång per år normalt, så det var kul att träffa henne, peter, hundarna och hästarna!

Var jättekul att åka på en så bra kurs, och jag har lärt mig massor! Behöver dock lite tid nu så att all info sjunker in :)
Mycket trevligt folk träffade jag också.
Förutom en massa teori om klövar och dess sjukdomar så fick vi också testa att verka själva. Både med klubba o klinga och klövfräs. Väldigt svårt, men mot slutet började jag få till tekniken!



Blir lite less, för jag tog ett gäng bilder idag, men bara 2(!) var kvar i mobilen.. Så jag har inte mycket att visa tyvärr..Förresten, blir inte "lite less" utan snarare besviken och arg. Mina bilder är viktiga för mig och jag hatar när jag inte får en bild på det jag vill ha bild på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0