Dagens ridning

Efter att ha städat halva dagen åkte jag till stallet för att rida Bullen och Mirran.

Bullen fick sig en ordentlig runda med 2 låååånga galoppsträckor. Tror aldrig att jag galopperat så mkt med honom! Han blev lite sliten, det märktes..Han är ju inte van. Styrde in honom på en skogsstig för att se om det var en genväg hem.
Stigen var jättefin, men försvann efter ca 100 meter.. Virrade omkring lite innan jag gav upp och gick tillbaka samma väg vi kom. Måste kolla en karta för att se hur långt det är genopm skogen!



Just när vi virrade omkring fick jag ett sms från syrran som undrade hur mina planer från kvällen såg ut. Efter lite sms:ande fick hon meddelandet:
"Jag och Bullen är i skogen :) Gick lite vilse..Vilse i skogen vandrar han omkring, han vandrar omkring och han hittar ingenting..Haha!"

Syrran svarade med ett: "hahaha, Tok! :P"

Är rätt säker på att hon i samma veva letade efter numret till psyket..haha!
Vi var aldrig vilse, bara lite förvirrade, utifall ni undrar..!

När vi var nästan hemma hoppade jag av och gick bredvid Bullen, tyckte att han skött sig så bra att han skulle slippa min tyngd.
Sliten Bulle:


Mirran skötte sig också riktigt bra, även om hon gick mig på nerverna rätt mycket innan hon lugnade sig. Hon beter sig som en slädhund, bara drar och drar.. Mot slutet började hon dock lyssna lite på mig. Duktig flicka :)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0