Dagens ridlektion

Har lite problem med Passaten, så Bullen fick inte följa med till ridskolan idag. Är nämligen bara den bilen som får dra transporten..

Red Helia istället, och idag hade vi hoppning. Vi var bara 2 på lektionen idag vilket är perfekt! De är som en privatlektion! Vi fick jobba med att bedömma avståndet mellan 2 hinder och reglera galoppsprången. Helia är otroligt olik Bullen, så det tog ett tag innan vi började samarbeta. Hon har dessutom riktigt stora galoppsprång om man jämför med pållarna hemma..

Lektionen gick sådär, som vanligt var jag inte nöjd. Men det gick bättre mot slutet och jag lärde mig mycket trots att inte ridningen gick som jag ville.





Efteråt berättade jag för min ridlärare att lektionen var lärorik och att jag gärna ville jobba mycket mer på de. Hon berömde också min ridning, vilket är bra för min del. Är nog lite väl självkritisk.. Måste ju åtminstone ibland känna mig nöjd med ridningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0