2012 - Ett nytt år med nya möjligheter

Tänkte klottra ner lite om vad jag ska kämpa för detta år och vad jag vill åstakomma innan årets slut.

Jag brukar alltid bestämma 3 nyårslöften som jag sen kämpar för, och än så länge har det funkat bra. I år har jag klurat mycket på va dessa 3 löften ska vara, och kommit fram till följande:

1) Komma igång med träningen - Jättetråkigt löfte, jag vet. Förutom rökning är väl de det vanligaste.. Men för min egna kropps skull behöver jag träna mer. När jag tränade regelbundet hade jag sällan problem med kroppen, men nu när jag slutat(pga dålig motivation) har jag fått väldigt lätt ont när jag jobbar.

Har ju ett krävande jobb, så jag behöver vara tränad för att kroppen ska hålla. Framförallt min rygg känner jag av mycket fortare om jag inte håller igång träningen.

Eftersom joggandet inte var lika kul längre behöver jag nån annan träning att syssla med. Åka snowboard är jättekul och bra träning, men gångerna man kan utöva den sporten är begränsade. Har funderat på att skaffa en mountinbike(felstavat?) till våren. Nån som har några förslag på sporter?

2) Hålla kontakten med mina vänner - Jag är väldigt dålig på att ringa och träffa mina vänner. Har så mycket annat att göra! Men nu ska det bli ändring på det, för vänner är väldigt viktiga! Och jag vill verkligen umgås mer med mina vänner. Jag och Camilla pratade mycket på telefon i mellandagarna, och bestämde oss för att ringa varandra minst en gång i veckan :)
Ska även träffa en av mina bästa vänner nästa helg. Har inte setts på jättelänge och har massor att prata om!

3) Planera bättre - Nu när jag ska hålla igång 3 hästar, uppfostra ett föl, städa, diska, jobba, träna och ha tid för Johnnie, måste jag verkligen planera mina veckor. Funderar för fullt över hur jag ska lägga upp allt, så att allt hinns med. Inte lätt, men fullt möjligt. Orkar och hinner jag, kan jag klottra ner hur ett sånt "veckoschema" ser ut sen.

Har ni några nyårslöften?

Skulle ju klottra ner vad jag vill åstakomma under året, men har skrivit så mycket nu att jag tar det en annan gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0