Dieseltank

Var här inne i huset och grejade när plötsligt Johnnie kikade in genom ytterdörren och ropade dit mig.
"Har du cellskräck?" frågade han och såg lite lurig ut.
"Njae, lite..Vadådå?" svarade jag.
"Då var det inget"
"Vad tänkte du att jag skulle göra?" envisades jag.
"Det ligger is i botten på dieseltanken och jag kommer inte ner i den för att ta bort de"
"Jaha, men dåså!"

Drog på mig ett par "oömma" byxor, en regnjacka, handskar, mössa och arbetsskor. På med pannlampa och ner i tanken. Fick bort all is samtidigt som jag glatt nynnade på en låt och sen kröp jag ur igen.  



Han blev jätteglad och sa att han aldrig trodde att jag skulle hjälpa honom med de, men jag är inte kinkig. Dessutom var de lite kul!
Jag har lite cellskäck, men sålänge jag kan komma ut eller åtminstonde röra på mig så går det bra. Hissar och liknande t ex, är inget problem. Skulle jag däremot bli inrullad i en matta eller hamna i en snödriva, då skulle jag käna av skräcken.
Ibland när jag och Johnnie myser framför tv:n kan jag helt plötsligt få en väldig olustkänsla och bli tvungen att ta mig loss från hans grepp om mig. För då känns det som om jag sitter fast..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0