Fast..

Ingen dag är den andra lik. Djuren är påhittiga, så man har aldrig tråkigt!

Idag när jag höll på att fösa korna till mjölkningen fick jag syn på nyaste kon i gänget. Hon kalvade i onsdags och har alltså inte varit bland korna så länge. Hon har gått och letat efter kalven en del under dagen, och i sin jakt hade hon klantat till de lite...







Ringde chefen som kom direkt. Tillsammans fick vi rätt snabbt loss henne genom att stapla lastpallar under hennes framklövar. Två pallar fick vi upp henne på innan vi kunde knuffa henne bakåt så att hon kom loss. De var en väldigt lugn ung dam, så allt gick väldigt smidigt av den anledningen!

Ser rätt otäckt ut, men hon traskade iväg som om inget hänt. Så det var ingen fara med henne! Dessutom stod hon bara så några minuter, då jag gick förbi där innan jag började fösa korna. Tur, för det ser inte bekvämt ut.

Jag har jobbat där i snart 5 år, och aldrig har nån ko tidigare testat detta. Som sagt, påhittiga djur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0