En morgon på jobbet

Numera kommer jag ta morgonmjölkningen på onsdagar istället för fredagar då jag bytt grupp på ridskolan. Kommer rida samma tid, men på onsdagar. Så idag var det premiär för de nya schemat, och det känns lite konstigt. Normalt brukar veckans jobb vara klart när jag åker hem mitt på dagen, men numera kommer både torsdagen och fredagen vara kvar.

Vi hade inte så mycket att göra idag på jobbet, så jag passade på att tvätta mjölkstallet.
Har tidigare gjort det rätt regelbundet, då jag vill ha rent omkring mig när jag jobbar. Men nu över jul och nyår har det inte blivit av, så nu var det dags!





Efter att ha ätit lite gick jag och chefen ut för att flytta en kviga. Hon hoppar på 3 ben, och det ser ut som om det är en inflammation i leden. Det gick väldigt snabbt, helt plötsligt var hon jättehalt. Vi flyttade in henne i gamla ladugården där hon får nära till mat och vatten, och veterinären ska kolla på henne.

Jag vågar inte vara allt för positiv, för vi har tidigare avlivat kor för detta. men jag hoppas att vi kan rädda henne.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0