Dagens äventyr

Idag har vi verkligen haft fullt upp :)
Gick upp tidigt och åt frukost. Åkte sen till Åre och åkte Åreskutan(en form av lift) upp en bit på berget. Sen fotvandrade vi ca 1,5 km upp till toppstugan där vi kollade på den underbara utsikten och fikade. 
 
 
Gick ner igen och begav oss till turistbyrån där vi frågade om ett bra ställe att hyra kanot på. Låg alldeles intill, så vi gick dit.
Hyrde kanot och fick lite instruktioner av en jättetrevlig tjej, vi har ju aldrig paddlat för!
 
Gav oss ut och fick först jobba en del på samarbetet innan vi kom på hur vi skulle göra :) Det var härligt att glida över vattnet, och vädret var underbart!
Stannade till lite ute på sjön och slappade. Njöt av solens värme. Johnnie passade då på att ta de här fotot på mig, men har en väldigt dålig mobilkamera..:
 
Jag hade inte min mobil med mig, tyvärr!
 
Vi var ute i sammanlagt 1½ timme, kändes lagom. Framförallt då det började blåsa rätt ordentligt när vi närmade oss land.
 
Åkte sen vidare till en fors Johnnie läst om. Tännforsen? Tror den hette nåt sånt. Sveriges största vattenfall om jag förstod det rätt!
Tog massor av bilder på de, var otroligt häftigt! Vill ni se mer bilder från dagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0