Hoppträning DRK

Har precis kommit hem från en hoppträning med Bullen.
Var nära att det inte blev någon träning, för Bullen var jättekonstig och alldeles loj. Men eftersom träningen bara var 15 minuter bort chansade jag. Skulle han fortsätta vara konstig kunde jag ju bara tacka för mig och åka hem igen.
Han gillar att hoppa, och piggnade till direkt när han såg alla hinder. Så vi tog oss igenom träningen utan problem.
Tjejerna som höll i träningen var jättenöjda med honom och såg stor skillnad sen i höstas när jag senast tränade för dom.
 
(Inga bilder från idag, så jag lägger in några från tidigare träning)
 
 
 
Bullen bjuder jättebra, är kvick i benen och hoppar allt. Dom hade lite "utfyllnad" i form av koner och liknande på vissa hinder, och Bullen kollade inte ens.
 
Vi började med att hoppa studs mellan 2 hinder och ett galoppsprång till hinder nr 3. Gick sådär, men godkänt. Vi har aldrig hoppat studs förut..
Sen hoppade vi 2 hinder på böjt spår, och det gick superbra! Bara han förstår uppgiften, kan han vara väldigt lättstyrd.
 
Till sist hoppade vi en bana på 7 hinder, och det var nog vår bästa ritt hittills! Han fattade den vänstra galoppen(hans svåra) utan några större problem och han var taggad och lätt att jobba med. Han blir dock lite låg efter ett tag, men bara jag fick upp honom mer på bakbenen så flöt det på utan problem. Är jättenöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0