Höskörd

Idag åkte jag hem till mamma och pappa efter jobbet. Dags att köra hö! Vill få in allt innan regnet kommer. Vädret ska nämligen bli ostadigt i helgen.
 
Tyvärr gick både pressen och ena balvagnen sönder, vilket är typiskt.. Dom hade råkat kört ner i ett litet dike med pressen så att ett rör kröktes under. Det gjorde att en säkerhetsspärr slog ifrån om och om igen. Och gällande balvagnen, så var det en svetsning på draget som gick sönder.
 
Pappa blev på dåligt humör, men jag tyckte att vi skulle satsa på att få in det hö som var pressat och klart ifall regnet skulle börja falla. När det var klart var han på mycket bättre humör.
 
 
Lite kul att jobba med grabbarna(pappa och brorsan), för även om dom är starkare och duktiga på maskiner, så kom jag med en del lösningar och tips på problemlösning. Märks så väl emellanåt att tjejer tänker mer på problemlösning och olika alternativ och killar på styrka och tyvärr ofta drabbas av tunnelseénde.
Bra att vara flera i allafall, alla kan hjälpa till och har olika tankar om problemet.
 
Imorgon ska jag tillbaka och hjälpa till att få in det sista. Hoppas bara att vädret håller sig fint..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0