Kvällsridning

Igår, när jag jobbat klart, åkte jag hem och duschade, åt och hoppade åter in i bilen. Var nämligen väldigt sugen på att rida, och jag hann inte med de på förmiddagen innan jobbet. Johnnie skulle komma hem sent så jag behövde inte laga mat eller liknande.
Mamma och pappa blev väldigt förvånade, men glada, över att jag kom dit på kvällen. Inte ofta jag åker dit efter jobbet nämligen.
 
Tänkte först rida bara en häst, men det blev båda av bara farten :)
Pappa hade skördat gräset på 2 åkrar, så jag kunde äntligen rida där! Jippi! Blev därför lite dressyr med båda hästarna.
 
Kände mest på båda hästarnas form, och Bullen har verkligen blivit ringrostig på kort tid. Men trots det tycker jag att han gärna vill söka sig till den rätta formen att jobba i, mycket bättre än förra sommaren. Märks att det hänt mycket under vinterns ridskolelektioner!
Mirran var het som vanligt, men trots att jag inte känner att jag har nån kontroll, så närmar det sig. Tycker att det, sakta men säkert, går framåt.. Hon har bland annat börjat göra bättre galoppfattningar emellanåt. Men oftast så gör hon som vanligt, dvs sprängs i själva fattningen. Lite för mycket överskottsenergi :)
 
Tog några bilder på Bullen efter avslutat dressyrpass. På dom första bilderna ser man verkligen vilken låååång rygg han har..
 
 
 
Under eftermiddagen ska jag åka och bygga hinder ute på åkern, sen ska pållarna få hoppa! Om vädret tillåter alltså. Mamma ville så gärna vara med när jag hoppar Mirran, för det är andra gången hon och jag hoppar..Har bara hoppat ett skutt på ca 30 cm tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0