Städning

Har en riktig städhelg! Såhär mycket har jag inte städat på lääänge.. Skönt att få det gjort, äntligen! Har ju tänkt på det så länge.

Jag funkar såhär: När jag får lust att göra en sak, är det bäst att göra det omgående. Kan inte kämpa till 110% om jag inte är sugen på att göra sysslan.. Dessutom tröttnar jag snabbt, så jag måste skynda mig och hela tiden se resultat. Tar jag inte tag i sysslan direkt, kan det dröja ÅR innan suget kommer tillbaka. Är alltså extremt styrd av mitt inre sug att ta tag i saker :)

Har kämpat med köket hela helgen. Flera utrymmen är fulla med skräp efter Johnnies föräldrar, som bodde i huset förut. Har länge tänkt att jag måste ta tag i det, men inte haft orken. Men nu jäklar, var det dags!

Ett exempel på förvandlingen:




Har dessutom gått igenom alla glas, muggar och tallrikar. Rensat bort udda och plockat fram nytt som jag köpt/fått. Blir så bra!

Har besökt IKEA idag och handlat lite smått och gott för att få lite mer ordning. Ska snart tillbaka dit och handla lite till då jag hela tiden kommer på nya, bra lösningar på saker och ting.

Får återkomma med bilder sen ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0