Förkylning, snäll chef och helgplaner

Sitter framför tv:n och slökollar lite med datorn i knät. Förkylningen håller i sig, så det lär bli en snorig, hes helg... Men det står jag ut med, hatar däremot att jobba när jag inte är fullt frisk! Dom här senaste dagarna på jobbet har inte varit roliga, även om chefen ställt upp och gjort en del av mina sysslor.
Allt jag gör går i halvfart, vilket är väldigt irriterande..
 
Det sista chefen gjorde innan han gick in under kvällen var att skrämma livet ur mig. Snäll chef jag har va?
Jag höll på med det sista i mjölkstallet när han plötsligt kommer in och släcker lyset. Jag anade vad han höll på med och drog upp ficklampan ur fickan. Jag stod ju mitt i rummet, så han kunde komma från alla möjliga håll. Tänder lampan och lyser snabbt omkring. ser honom inte. Börjar snabbt gå mot mjölkrummet(där lysknappen är) och hinner tänka att han kanske bara jävlades och gick?
Då hoppar han fram och skriker framför mig. Min reaktion blir självklart att skrika till och hoppa några skutt i min färdriktning innan jag lugnar mig. Det hade han jättekul åt.. Men man blir ju alltid räddare när man vet att nåt läskigt finns där, men man vet inte var!
Hur mitt lilla skrik och små kaninhopp skulle kunna hjälpa mig vid en eventuell zombiattack(eller liknande fara) är dock oklart.
 
Nu har i alla fall min helg börjat, och jag har inte så mycket inplanerat. Lite grejer på ridskolan bara. Sen måste det göras en storstädning här hemma, ser ut som 7 svåra år..! Inte lätt att hålla rent när man knappt är hemma..
 
Nä, nu ska jag skutta in i duschen och sen ska jag nog lyxa till det med att krypa till kojs. Vet att det är tidigt att gå i säng nu på en fredag, men jag är som sagt förkyld och så ska jag upp rätt tidigt imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0