Varför tränar du?

Träningskedjan SATS gjorde en undersökning om varför folk egentligen tränar. Här har du resultatet:
 
82% -  För att må bättre.
45% - För att få snyggare kropp.
43% - För att det är roligt.
34% - Har specifika mål med min träning.
12% - För att det är socialt/ För att träffa folk.
9% - För att jag känner att jag borde.
 
Jag tränar av flera anledningar. Framförallt för att må bättre, men också för att få snyggare kropp. Eller rättare sagt, behålla den kropp jag har. Vissa sporter utövar jag enbart för att det är kul, till exempel snowboardåkning. Såna sporter utövas även alltid med ett gäng härliga människor, så jag får ju umgås också!
Har i nuläget inga mål med träningen mer än att hålla igång, men inom kort ska jag sätta ordentliga mål och delmål. Måste ju ha nåt att sträva mot!
 
Varför och vad tränar du?
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Men kan inte alla dom där hänga ihop lite? Jag känner ju att jag tränar för att få en snyggare kropp, eftersom den kropp jag har nu inte får mig att må bra osv... Bara en tanke ;)

2012-11-21 @ 20:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0