Kyligt jobb

Även om det är lite kyligt nu när vintern närmar sig, tycker jag att hösten är riktigt fin. Jag har verkligen insett det härliga bakom all lera, kyla och mörker.
 
Går rätt bra på jobbet också. Går lite upp och ner, och stundtals har jag velat säga upp mig. Vet inte om det bara är en period eller om det verkligen är dags att byta jobb, vi får väl se. Gillar ju det här jobbet, och tror inte jag han hitta nåt som är så mycket bättre. Samtidigt måste man väl kolla det först innan man vet om det är så :)
 
Vi håller just nu på och stallar in djur inför vintern. Höstvetet är sått och enligt chefen ligger vi relativt bra till. En del dräktiga kor och kvigor går fortfarande kvar ute och njuter av hösten. Majsen ska snart skördas, men det blir rätt sent då den här sommaren inte gynnat majsodling alls.
 
Här kommer några bilder från igår då 1205 kalvat:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0