Senaste nytt på hästfronten

Vill  först och främst tacka för den fina kommentaren om att Bullen är fin :)
 
Sen kan jag fortsätta inlägget med att berätta "senaste nytt" på hästfronten hemma hos oss.
Hästarna ska avmaskas för första gången på många år, vilket känns ovant. Vi växelbetar med kor och får, så vi har inte mycket parasiter på våra beten. Men nu har vi kollat hästarna och nu behövs det en sväng med avmaskningsmedlet.
 
Har även pratat med min veterinär om Bullen. Har märkt vissa förändringar hos honom som känns lite oroväckande. Han vill nämligen inte längre galoppera på hårt underlag(har nämnt det förr) och jag misstänker att han har ont.
Veterinären rådde mig att låta hovslagaren kolla extra noga på hans hovar, kanske är han öm där? Kom på när hon nämnde hovarna att han faktiskt betett sig lite konstigt när jag kratsat bakhovarna. Nåt jag inte riktigt tänkt på tidigare.
Om inget är fel med hovarna ska veterinären komma ut och kolla igenom honom.
 
Hovslagaren kommer i slutet av oktober, och eftersom han inte visar nån hälta kommer jag inte skynda på besöket. Men jag kommer hantera honom sparsamt tills dess.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0