Föräldragrupp

Idag har jag och Johnnie träffat/deltagit i en föräldragrupp. En föräldragrupp är en grupp blivande föräldrar som samlas ihop med hjälp av barnmorskemottagningen vi alla går på. Träffen är till för att man ska knyta nya kontakter, träffa folk i samma situation och bolla frågor och funderingar.
En barnmorska sitter med och informerar lite om det vi alla står inför, föräldraskapet.
 
Meningen är att alla ska diskutera, inte bara att barnmorskan ska prata. Dock var folk blyga och det var nog jag som pratade mest. Tycker att det blir så jobbigt när ingen säger nåt, så jag pratade på och försökte få igång dom andra(och föregå som ett gott exempel). Tillslut var det i alla fall även två tjejer till som pratade, så lite snack blev det ändå.
Vi fick även presentera oss, och då valde jag att dela med mig av min och Johnnies situation. Fick mycket beröm av barnmorskan på grund av detta, hon tyckte vi var starka som vågade dela med oss. Men allt blir så mycket enklare om folk vet, och jag är knappast ensam om att drabbas av nåt sånt här.
 
Nästa gång föräldragruppen ska ses kan inte vi delta, för det är dags för cellgiftsbehandling nr 3 då.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Är den där bilden gammal eller med din peruk? Fin är du iaf :)

2013-04-10 @ 23:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0