Lammungar

Idag har jag gullat med ett gäng underbara små lammungar hemma hos mamma och pappa. Dom har lite problem med några lamm och tackor just nu, så vi pysslade en hel del nere i lösdriften.
En tacka har troligen juverinflammation, vilket innebär att mjölken ofta blir sämre. Och en annan tacka har fått två lamm men har bara en fungerande juverdel, vilket gör att det blir svårt för båda att få tillräckligt med mjölk.
 
Jag har erbjudit mig att hjälpa till om det behövs, eftersom både mamma och pappa jobbar en hel del. Dessutom sköter dom mina hästar väldigt mycket just nu när jag är sjuk och svag i kroppen.
 
 
Min kamera på mobilen är verkligen inte bra, men att bilderna visar härliga små lamm ser man i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0