Solig dag!

Har sovit lite oroligt i natt. Ungefär två timmar efter att jag somnat vaknade jag hastigt av att en blandning av sur uppstötning och spya kom upp i halsen. Nyvaket sprang jag in på toan och spottade i handfatet och sköljde ur den hemska smaken ur munnen. Det kom liksom inget, det stannade i halsen. Men jag fick en jättekonstig smak i munnen av det. Mådde inte heller illa, så jag vet inte riktigt vad det var.
Drack lite blåbärssoppa och tog med mig en påse in i sovrummet, ifall att.
Men jag tror inte det var magsjuka, snarare nåt efter cellgifterna, eller kanske kroppen inte gillade den ökade dosen av morfintabletter? Får se vad som händer under dagen.
 
Johnnie är på kryssning och kommer hem senare idag. Tills dess tänkte jag röja upp lite här hemma, överraska honom! Gillar att övverraska folk på det viset, dvs hitta på nåt medans dom är bortresta. Bara snälla saker alltså, som att storstäda huset eller liknande.
Började städa igår genom att diska, dammsuga och tvätta. Får se hur mycket kroppen tillåter idag.
 
Vädret är underbart ute idag, så jag hoppas på att kunna pyssla lite i trädgården också. Snön är nästan helt borta och då är det hög tid att göra iordning trädgårdslandet. Får bli odling i pallkragar i år med, för vi kommer inte hinna fixa nåt ordentligt land(det var nämligen planen).
Förberedde lite inomhus häromdagen genom att börja förodla några frön.
 
Så nu är det inte bara den lille i magen som växer :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0