Första joggingturen

Senare under kvällen ska jag ge mig ut på en kort joggingrunda. Första gången sen någon gång i vintras tror jag.. Nyår ungefär. Slutade inte jogga på grund av ryggsmärtan, utan att det helt enkelt kändes obehagligt när magen började bli lite större.
 
Har bara joggat några steg då och då, för skojs skull. Men nu ska det bli intressant och se hur mycket kroppen orkar efter den här långa vilan.
 
Den här bilden är flera år gammal. Vill minnas att det var min och Johnnies andra semester tillsammans, och vi åkte upp till Gällivare. Jag hade så mycket överskottsenergi att vi fick åka och "rasta" mig vid berget som ligger alldeles utanför stan. Johnnie släppte av mig vid bergets fot, och fortsatte sen med bilen upp på en höjd(gick en väg upp dit).
Jag sprang upp till toppen där Johnnie väntade, och det sög bra i benen. Johnnie rökte medans han väntade, och eftersom jag varken gillar rökning eller att vänta joggade jag vidare en bit ner på andra sidan för att sen återvända till bilen.
Sen var jag glad, nöjd och trött!
 
Längtar tills jag har en kraften i benen igen! Nu skulle jag bara orka några meter uppför det där berget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0