Luddes fullständiga namn

För skojs skull kanske jag ska ta och berätta vad Luddes fullständiga namn blivit. Papperen skulle vara inne senast tre månader efter barnets födelse, och strax innan sista datumet fick jag iväg de. Jag hade inte orken att ta tag i det tidigare på grund av alla behandlingar och läkarbesök, så precis som så många andra papper blev de liggande fram tills nyligen.
 
Jag hade dock funderat en del på hans namn, men var redan från början säker på vad jag ville att han skulle heta. Tror att jag bestämt mig redan innan han kom ut till och med.. Självklart hade Johnnie en talan, men jag hade mitt förslag klart i alla fall.
 
Jag har två extra förnamn förutom tilltalsnamnet, och det känns lagom. Johnnie har hela tre, men det känns för mycket.
När jag gav mitt förslag till Johnnie tyckte han att det lät bra, även om han tvekade inför att Ludde skulle få hans namn bland annat. Självklart ska han ha sin fars namn!
 
Luddes fullständiga namn är:
 
Johnnie Ludvig Benneth Wallin Wahlström
 
Johnnie efter sin far, Benneth efter min far(ovanligt namn, och jag tyckte att det vore kul om det vandrade vidare i generationerna) och dubbla efternamn då vi inte riktigt var överrens om vilket han skulle få. Han får ändra sen om han känner för det.
 
 
Men här hemma heter han vara Ludde :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0