Mitt första träningsmål

Jag har ett första litet delmål i min träning. Jag har några större mål som jag ska berätta om senare, men för att nå dom måste man beta av några delmål på vägen. För har man inte lite enklare mål att kämpa mot känns ens stora mål ofta lite väl onåbara.
 
Mitt första delmål jag just nu fokuserar på är Kung Björn-loppet 2013. Man kan välja att springa 6 km eller 10 km, och jag kommer självklart välja den kortare sträckan nu när jag är så pass otränad. Har inte sprungit/joggat på ca 7-8 månader, så jag vill inte sätta allt för stor press.
 
Jag planerar att börja jogga vilken dag som helst, när det passar så att Johnnie kan passa Ludde. Ska bli kul att se hur mycket kroppen orkar såhär i början.
 
Förra året sprang jag på tiden 32.46 minuter, och hamnade på plats 12 av 97. Hur min hälsa än varit, tänker jag satsa på att slå den tiden. Är man tävlingsmänniska så är man!
 
Bild från år 2011:
Min bror Jimmy, jag, Maria(Robins sambo) och min bror Robin.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0