Smörjer lädergrejer

Satte mig ute på gräsmattan idag och smörjde hästarnas läderträns. Jag är rätt dålig på att göra det regelbundet, men tänkte få det gjort innan jag börjar rida igen.
Dessutom har jag tänkt smörja upp Taras(min ponny) och Tussas(mammas ponny) grejer innan det hängs undan för gott. Båda dessa hästar har nämligen fått sista vilan.
Nu kanske ni tycker att det är slöseri på grejer att lägga undan det och aldrig använda det igen. Man ska aldrig säga aldrig, men i nuläget har jag ingen tanke på att använda Taras träns på någon annan häst. Resten av grejerna har dom andra hästarna tagit över, men tränset är speciellt på något sätt..
 

Tyvärr började det stänka lite från himlen så jag flyttade in grejerna under tak. Allt avstannade dock helt efter det då Ludde var sur och ville ha sällskap..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0