Tack för ikväll!

Nu känner jag mig klar för ikväll. Eller rättare sagt tills vidare, för jag kommer få ta Luddes alla matningar i natt.
Johnnie och några kompisar till honom har varit på någon lastbilsmässa hela dagen och passar på att dricka en skvätt när han ändå är ledig från både jobb och familj.
Och Johnnie kommer vara både för trött och för påverkad för att vara kapabel att ta hand om Ludde i natt, så det blir min uppgift.
 
När jag kom hem från westerntävlingen körde jag in en köttbit i ugnen som jag marinerat sen igår. Maten tog ett tag, så grabbarna knallade över till grannen en sväng. När maten började bli klar kom gänget tillbaka och åt glatt av maten. Kött, potatis(egenodlad) och sås gjord på sky.
 
Köttbiten får fortsätta gosa till sig i marinaden(rödvin, vitlök, olja, soja, morötter, kryddor m.m.) även inne i ugnen
 
 
Mitt i maten vaknade Ludde och var sugen på mjölk. Byta blöja, mata och åter lägga honom. Grabbarna tackade för maten och traskade tillbaka till grannen. Dom pratade om att besöka bastun en sväng.
Grabbarna hade plockat av det mesta från bordet, så jag plockade av resten och satte igång att diska. Vi saknar diskmaskin så det är handdisk som gäller.
 
Nu är diskbänken ren, all disk diskad och Ludde sover. Nu sitter jag vid tv:n och kollar på friidrott. VM pågår för den som missat de, och jag kollar så mycket jag hinner. Friidrott är en av dom få sporter jag gillar att följa.
 
Sen ska jag krypa till kojs och sova sött tills Ludde börjar gny. Ska avsluta dagen med att ta en kall öl och fortsätta kolla på sport. Återkommer imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0