Till vårdcentralen med Ludde!

Nu är Ludde nybadad, relativt nymatad och redo för avfärd. Vi ska nämligen till vårdcentralen om en timme för vägning, mätning och om jag minns rätt ska han även vaccineras.
Jag är absolut inte avis på honom över att han ska få en spruta, för jag börjar redan få ångest över den 20:e då jag ska lämna blodprov.
 
Ska bli kul att se hur mycket Ludde vuxit sen senast, för det var inte längesen han blev undersökt av en läkare på Akademiska sjukhuset.
Trots att han har varit utanför min mage i mer än tre månader nu, räknas han bara som strax över en månad. Det är bara för att minska förvirringen då han, om allt gått som det skulle, endast skulle vara ungefär en månad gammal nu. Ska man se honom som tre månader visar hans vikt- och längdkurva helt fel eftersom han då är extremt liten och undernärd för sin ålder.
Han följer som sagt sina kurvor jättebra och trots alla motgångar har han växt väldigt bra utanför min mage.
 
Folk brukar prata om att barn är små mirakel och att det är fantastiskt att dom blir till, växer och tillslut ploppar ut ur sina mödrar. Ludde är vårat lilla mirakel och innan allt detta hade jag aldrig trott att ett barn kunde klara av att bo granne med en cancertumör, stå ut med cellgiftsbehandlingar och sen födas helt frisk(vi har i alla fall inte stött på nåt konstigt än när han undersökts av läkare).
Tänk vad ens kropp, ens lilla barn och ett helt team läkare kan lyckas med tillsammans!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elli o Theo

Så fina ni är :-)
Theo vägde också 5kg när han va tre månader.

2013-08-17 @ 21:26:43
URL: http://blomsterdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0