Återträff med samtalsgruppen

Igår eftermiddag åkte jag in till sjukhuset igen. Som tur är var det för att träffa min samtalsgrupp, inte nåt annat tråkigt som läkarbesök, undersökningar eller liknande.
Vi hade en liten återträff där vi berättade om hur det gått för oss under dom senaste månaderna. Vi tjejer som deltar i gruppen har kontakt här på internet, men ledarna ville gärna höra hur allt artat sig.
Dessutom hade en av tjejerna tagit initiativet till att samla in pengar och handla varsin present till ledarna som tack. Dom fick varsin jättefin tomte och ett trähjärta i jultema.
 
Vi drack glögg, åt pepparkakor och pratade. Vi är ett så härligt gäng tjejer! Så olika, men en sjukdom har fört oss samman. Jag hade aldrig mött dessa fina människor om jag inte blivit sjuk.
 
Vi skiljdes åt utanför sjukhuset och jag hoppas att vi snart kan ses över en fika igen. Jag vill gärna höra muntligt hur de går och hur dom mår. En av tjejerna mådde inte så bra för tillfället, allt kändes tungt. Men jag är helt säker på att det snart kommer vända! Alla har vi våra svåra perioder, det värsta är dock när allt blir fel på en och samma gång. Men man ska komma ihåg: Det som inte dödar, de härdar. När allt är över är man en ny, starkare människa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0