Bakning pågår..

Middagen är avklarad, gjorde en ny rätt. Fylld lövbiff, potatis och sås. Blev inte som tänkt, men smaken var det absolut inget fel på, även Johnnie tyckte att det var jättegott. Men nästa gång kommer jag inte köra efter receptet, utan tillagar det på mitt vis.
 
Nu bakar jag för fullt, för vi tänkte ha lite glöggmys ikväll. Degen jäser och den vita chokladen är riven.
 
Ska nämligen bli saffranssnurror med vit choklad! Har aldrig bakat såna tidigare, men när jag såg receptet kunde jag bara inte låta bli, lät alldeles för gott.
Det stora testet kommer först när dom är klara. Johnnie gillar inte traditionella lussebullar, men gillar han dessa har jag lyckats!
 
Nä, nu måste jag smita tillbaka till bakningen!

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Låter riktigt härligt med god mat och bakning på det! :) Ha en fortsatt fin kväll! :)

Svar: Ja, blev jättegoda bullar! Ha en fin kväll ni med! :)
Info om mig!

2013-12-03 @ 20:36:38
URL: http://twoplusone.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0