Besök på jobbet

Hemma igen. Tidigare idag lämnade jag Ludde hos mina föräldrar och åkte sen vidare till mitt gamla jobb för att hälsa på.
Kul att vara tillbaka och se sig omkring. Känns dock väldigt konstigt, så avlägset. Men det är klart, har ju inte jobbat på snart ett år.. Gick ju hem från jobbet i mitten på februari och kom aldrig tillbaka igen.
 
Skönt att gå och hälsa på mina gamla favoritkor och klappa lite kalvar, precis som på den gamla goda tiden!
 
Blev bjuden på en enklare lunch när jag kom dit, och senare på eftermiddagen fick jag lite julfika. Ska nog hälsa på oftare om man får ha det så trevligt. Min chef samlar ständigt poäng när det gäller att vara en bra boss!
 
På hemvägen åkte jag upp till grannen och kollade korna. Dom är lite hispiga, men det beror nog mest på att dom inte känner mig än. Tittade så att allt såg bra ut och sen åkte jag hem.
Ludde sov sött i bilen hela tiden, inte helt oväntat med tanke på hur trött han var efter allt busande hos mina föräldrar. Han hade skött sig exemplariskt och när jag klev in i köket låg pappa på kökssoffan och Ludde på golvet och tog varsin powernap.
Ludde lär sova gott i natt, och mina föräldrar med för den delen.
 
Nu ska jag värma en matlåda och äta. Det kurrar i magen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0