Julklappsinköp

Idag har jag, syrran och Ludde varit i stan och handlat julklappar. I år har det varit riktigt svårt att välja julklappar till familjen, men jag är nöjd med resultatet nu när jag är klar.
Syrran brukar vanligtvis vara den lättaste att handla julisar till, men i år kunde jag verkligen inte komma på nåt vettigt. Det slutade med att vi kom på den smarta idén att hon valde, jag betalade. Som ett presentkort ungefär, fast bakvänt! Syrran lovade att glömma vad hon ska få(hon får ju självklart presenten vid julfirandet) och spela väldigt förvånad och glad när hon öppnar paketet. Bra va? haha!
 
Ludde var helt underbar hela dagen! Han har nog aldrig varit så lugn och snäll! Han hade precis somnat när vi skulle åka mot stan, och knorrade surt när jag drog på honom ytterkläder och förflyttade honom till bilen. Han sover nästan jämt under bilfärderna, så han fick sova lite till innan det var dags att skutta i barnvagnen.
Sen satt han som ett ljus i vagnen hela tiden. Var lite småknorrig precis när det var dags för mat, men efter maten satt han åter som ett ljus innan han slocknade och sov djupt tills vi nästan var klara.
Han kan vara lugn och snäll, men bara när han vill. Kanske kände han att hans julklappar var i fara om han inte skötte sig under julklappshandlandet?
En annan teori är att han är livrädd för sin moster, för han verkar sköta sig bättre i hennes närvaro efter att hon sagt till honom att vara tyst en gång. Nä, hon är ju hans favoritmoster!(han har ingen annan moster).
 
Köpte förutom julklappar även lite julpynt. 3 ljusslingor varav 2 ska pryda granen och en lyser nu mysigt i sovrummet. Gillar att ha lite mysbelysning i sovrummet när det är kolsvart ute under vinterhalvåret, och nu när vi har Ludde passar det bra att ha lite belysning vid matning.
 
Belysningen vandrar ett varv runt fönstret och sen vidare på sänggaveln innan den tar slut. Mysigt :)
 
Nu ska jag krypa till kojs. Ska upp relativt tidigt imorgon för att hjälpa mamma med fåren. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0