Julklappsinköp

Imorgon tänkte jag och syrran hitta på något. Vi har dock inte bestämt något speciellt än, men hon hade ett gäng väldigt bra alternativ. Jag skulle nog gärna vilja åka in till stan och försöka hitta några julklappar, för jag har bara en helt klar.
Vanligtvis brukar jag vara klar med mina julklappar nu, men i år har jag helt enkelt inte tagit tag i det. Efter sjukdomens framfart känner jag inte att prylar och saker betyder så mycket som de gjorde tidigare. Tidigare gillade jag att ge och få saker, men nu.. är jag bara glad att jag är frisk. Det har säkert mycket med åldern att göra också, för ju äldre man blir desto mindre vill man ha när man fyller år eller julen närmar sig.
 
Mamma frågade häromdagen vad jag önskade mig i julklapp. Jag sa att jag inte ville ha något utan att hon kunde skänka pengarna till cancerfonden. Hon tyckte att de skulle blir för tråkigt för mig, att alla andra får presenter att öppna men inte jag. Men då kommer pengarna till nytta på ett helt annat sätt. Hade inte cancerforskningen kommit så långt som de gjort idag, hade jag kanske ändå inte behövt några julklappar.
 
Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till familjen. Blir nog mest presentkort.. Tråkigt, men då kan man köpa precis vad man vill ha för pengarna. Vi får se vad de blir. Mamma ville ha böcker i alla fall, det underlättar att ha lite att gå på.
 
Jul 2010. Renovering av vardagsrummet pågick, som ni ser i bakgrunden..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0