Nyårsfirande!

Blev inga fler inlägg igår, hade fullt upp med att städa, göra mig klar och laga mat.
Maten tog tyvärr längre tid än tänkt, men med tanke på hur god den blev var det värt det. Tur att köttet tog slut, för annars hade jag nog ätit ihjäl mig..
Serverade oxfilé, hasselbackspotatis och 2 sorters sås. Den ena var en rödvinssås som jag gjorde från grunden och det var nåt av det godaste jag ätit i såsväg!
Är som sagt väldigt nöjd med maten, den kunde nog inte bli bättre.
 
Brukar vara duktig och göra sallad, men det blev ingen i år. Dom flesta som kommer brukar inte vara så mycket för sallad, så jag tänkte att det nog inte var någon stor förlust. Dock saknade jag salladen väldigt mycket när vi åt. Det ska jag tänka på nästa gång jag bjuder på mat.
 
Det var ett ovanligt lugnt firande i år, vilket kändes väldigt konstigt. Men många av dom som brukar komma på nyår har gått från att festa och dricka till att bli duktiga föräldrar. Därför blir nyårsfirandet allt lugnare.
 
Det var full fart på lilla Svea större delen av kvällen, men strax innan 12-slaget somnade hon. Var sent för en liten tjej som hon! Även en annan deltagare tackade för sig innan det nya året. Hon skulle upp tidigt och jobba dagen efter, så man kan förstå att hon ville hem och sova.
 
12-slaget kom och vi gick ut för att se alla fyverkerier. Grannarna sköt också en hel del, så det blev dubbelt upp :)
Jag var nykter, och kom till min förskräckelse på att det var längesen jag var så nykter på nyår. Skärpning!
 
Efter 12 ville jag egentligen sova eftersom jag var trött, men jag hade lovat att köra en av grabbarna till samhället och köra hem Johnnies mamma. Kom i säng först 4, då var jag bra trött!
 
Nu har jag bara det "roliga" kvar, dvs städningen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0