Barnmorskebesök m.m.

Dagen började med ett besök i stan. Jag skulle nämligen träffa min barnmorska och läkare(spec. mödravården) för en så kallad uppföljning. Dom ville stämma av hur det gått med saker och ting efter graviditeten.
 
Allt har ju gått riktigt bra(tack och lov, behöver inte fler motgångar!) så besöket blev kort. Läkaren hade träffat mig strax innan jag skrevs ut från avdelningen jag låg på efter kejsarsnittet(BB-avdelningen) och var glad över att se mig så pigg. Hon tyckte att skillnaden var väldigt stor, och det är kul att höra!
Hon berättade dessutom att hela avdelningen följde mitt fall, både av intresse och för att dom helt enkelt lider med oss som hamnat i detta elände. En graviditet eller en cancersjukdom kan vara väldigt jobbigt var för sig, och att då lyckas med båda samtidigt..
Hon frågade hur jag mådde psykiskt, och jag berättade som det var. Att jag haft mina djupa dalar men oftast lyckats hålla huvudet ovanför vattenytan.
Jag fick beröm för hur jag hanterat eländet, att mitt positiva tankesätt var min räddning. Har lite svårt att ta till mig av de, för själv har jag ju känt mig som ett nervvrak fram tills för några veckor sedan.
 
På hemvägen svängde vi förbi mitt tidigare jobb för ett litet studiebesök. Johnnie skulle även hämta några bildelar han fått av min chef.
Hade väldigt blandade känslor när jag klev ur bilen. Självklart var det jättekul att träffa min chef och hans pappa som jag jobbat med så många år, och se gården och djuren igen. Men samtidigt saknar jag som sagt mitt jobb så förbannat mycket, och den saknaden blir ju inte mindre när jag hälsar på där.
Jag önskar att de här eländet aldrig hänt så att jag själv kunnat valt när jag ville gå hem från jobbet. Jag kommer vara sjukskriven i flera månader till, och under den tiden får jag inte jobba.
Längtar tills jag blir friskförklarad, då ska jag jobba! Tills dess får jag se till att umgås ordentligt med Ludde och träna upp kroppen.
 
Chefen och Johnnie letar bildelar. Johnnie sken som en sol när han lastade in det i bilen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0