Dagens cykeltur

Känner mig riktigt mör i benen just nu. Eller så gott som hela kroppen faktiskt..
 
Har under hela dagen varit sugen på att sticka ut och motionera i regnet. Och nu på kvällen var det dags, så jag lämnade över Ludde till Johnnie, drog på mig relativt vettiga kläder och gav mig iväg. Blev cykeln idag, för det var ett tag sen nu. Dessutom är det lite svårare att kunna sticka iväg med cykeln eftersom Johnnie då måste ha hand om Ludde. På promenader kan Ludde följa med.
 
Regnet öste inte riktigt ner, men det var inte så värst långt ifrån. Tyvärr har jag inga tunna regnkläder att träna i, men det måste införskaffas för tillfällen som denna. Tog inte så lång tid innan jag var ordentligt blöt.. Nåt mer jag ska skaffa är stänkskydd till cykeln, för det sprutade upp massor av smuts på grusvägen.
Men trots detta gick det väldigt bra att cykla då jag varken blev för kall eller varm. På hemvägen hade jag ordentligt med motvind, och det sög riktigt ordentligt i benen.
När jag cyklade in på parkeringen här hemma och klev av cykeln kunde jag knappt gå för att jag var så slut. Väl inne gick jag direkt mot duschen för att värma upp mig innan dom blöta kläderna kylde ner musklerna.
 
Tog ett tag innan jag fick av mig dom plaskvåta kläderna. Jag föredrar att träna i tajta stretchkläder, och dom är nästan svåra att få på sig. Så det var en hel vetenskap att få av dessa när dom var så blöta att det droppade om dom.
Min rygg efter cykelturen som innehöll ca 40-50% lerig grusväg:

Nu är jag i alla fall väldigt nöjd med dagen. Cyklade ungefär en mil i regnet, så nu kommer jag sova sött. Johnnie skrek rakt ut när han fick höra hur långt jag cyklat. Han menade på att trots att jag var otränad och varit så sjuk och dålig var jag ändå i bättre form än honom.
Men man orkar mer än man tror, bara man är lite envis och tjurskallig. Jag är dessutom en tävlingsmänniska, och tävlar ständigt med mig själv för att bli bättre. Jag är inte nöjd om jag inte gett ALLT, som jag gjorde under den här cykelturen. Orkade knappt stå i duschen..
 
Nä, nu lockar sängen :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jannice lindell

duktig du är! men akta dig för mjökstockning när de blir kallt o regning. jag gick ut o hämta posten 200m bort från vårt hus. dock en vinter. fick mjökstockning. fy så ont de gjorde. /jannice

Svar: Tack för omtanken! Visste faktiskt inte det! Men jag ammar inte, var för mycket med behandling och sånt när Ludde kom ut så vi kom överrens om att jag inte skulle amma. Fick några tabletter direkt efter snittet som hindrade brösten från att börja producera. Men tack ändå!
Info om mig!

2013-07-30 @ 23:18:49
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0